ویدیوی آموزش برنامه‌نویسی پایتون

مدت: ۱۹ ساعت
زمان برگزاری: ویدیوها پس از ثبت نام در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • ویدیوها صرفا روی یک دستگاه سیستم عامل ویندوز یا مک یا اندروید به تعداد دفعات نامتناهی قابل پخش است.
ثبت‌نام
  • هزینه‌ی ثبت نام
    ۶۶۰,۰۰۰ ۳۳۰,۰۰۰ تومان
  • جشنواره به‌وقت بهار

ثبت‌نام در کافه‌تدریس
عضویت در کافه تدریس به معنای پذیرفتن قوانین سایت می‌باشد
  • توضیحات

پایتون (Python) یا پایتان یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و سطح بالاست که بطور بسیار گسترده ای مورد استفاده برنامه نویسان و غیر برنامه نویسان قرار می‌گیرد. پایتون در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان تبدیل شده است. پایتون فقط برای برنامه نویسان و دانشمندان داده نیست! یادگیری پایتون می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای کسانی که در حرفه‌های کم‌تر داده‌محوری مثل روزنامه‌نگاری، صاحبان مشاغل کوچک یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستند، ایجاد کند. در این دوره قصد داریم اصول و مقدمات پایتون را به صورت جامع و کامل، ساده و روان آموزش دهیم. 

شرح دوره: 

پایتون زبانی ساده و همه منظوره است به طوری که بیشتر افراد برای شروع مسیر برنامه نویسی پایتون را پیشنهاد می‌کنند. پایتون بر خلاف اکثر زبان‌های برنامه نویسی کدهای قابل فهم و نحو خوبی دارد و درواقع هدف پایتون خوانایی بالای کدها است. همه منظوره بودن پایتون بدین معنی است که برای استفاده در طیف وسیعی از برنامه‌ها، از جمله علم داده و یادگیری ماشین، طراحی نرم‌افزار و توسعه وب، اتوماسیون، ساخت بازی و ... طراحی شده است. 

پایتون همچنین می‌تواند غیر برنامه نویسان را قادر سازد تا وظایف خاصی در زندگی خود را به طور خودکار انجام دهند. بسیاری از موفق‌ترین شرکت‌های فناوری امروزه پایتون را برای کسب وکار خود انتخاب می‌کنند از جمله: اپل، گوگل، مایکروسافت، فیسبوک، اسپاتیفای، آمازون، openAI و .... 

محصول معتبر ChatGPT (یا همان چت بات هوشمندی که شما می‌توانید سوالات خود را از او بپرسید یا حتی از او بخواهید متن‌های مختلفی برای شما بر اساس نیاز خودتان تولید کند) از شرکت OpenAI که در اواخر سال ۲۰۲۲ سروصدای بسیار زیادی به پا کرد، توسط زبان پایتون و کتابخانه‌های معتبری مانند Numpy, Tensorflow نوشته شده است. 

شایان ذکر است این کتابخانه‌ها خود در زبان قدرتمند سی پلاس پلاس نوشته شده اند. یعنی شما می‌توانید با یادگیری پایتون و استفاده از کتابخانه‌های معتبر آن، از قدرت بقیه‌ی زبان‌های برنامه نویسی استفاده کنید. خب مسلما برای شروع و تبدیل شدن به یک برنامه نویس ماهر پایتون باید پله‌های اولیه‌ی یادگیری پایتون رو بسیار اصولی و دقیق طی کنید. ما در این دوره سعی کردیم نقشه راه اصولی و دقیقی را برای شما فراهم کنیم تا یک بار برای همیشه بتوانید مفاهیم اولیه را به خوبی بیاموزید و در کنار تکرار و تمرین در محیط برنامه نویسی پایتون، روی آن مسلط شوید. 

سرفصل‌های دوره برنامه‌نویسی پایتون 

فصل ۱: خوش‌ آمد گویی و آشنایی 

فصل ۲: دستورات کنترلی 

فصل ۳: ذخیره‌سازی و داده ساختارها 

فصل ۴: دیکشنری‌ها 

فصل ۵: حلقه‌ها 

فصل ۶: توابع در پایتون 

فصل ۷: مدیریت خطاها در پایتون 

فصل ۸: کار با فایل‌ها 

فصل ۹: شی گرایی 

فصل ۱۰: برنامه نویسی موازی و تردها 

فصل ۱۱: اختتامیه و مرور کلی مباحث

ویدیوی معرفی دوره پایتون

چرا باید پایتون یاد بگیریم؟

نصب پایتون و اجرای اولین کد

کامیار بقا
دانش آموخته مهندسی برق از دانشگاه تهران و ۱۲ سال سابقه انجام پروژه‌های مختلف نرم‌افزاری