ویدیو درس ساختمان داده

زمان برگزاری: این کلاس برگزار شده است هزینه کلاس: ۷۳۰ هزار تومان    ۶۲۰ هزار تومان   

مدت: ۶۴ ساعت بعد از ثبت نام، ویدیو در همین صفحه قرار می‌گیرد و میتوانید مشاهده کنید.
فیلم این دوره قابل دانلود است و روی یک سیستم و تحت سیستم عامل ویندوز/مک/اندروید به تعداد دفعات نامتناهی قابل پخش است.
 

توضیحات

درس ساختمان داده بنیادی‌ترین درس رشته کامپیوتر و حتی یکی از بنیادی‌ترین درس‌های بسیاری از رشته‌های علوم پایه و مهندسی است. اهمیت این درس از این حیث است که این درس نه تنها در کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی و همچنین کنکور دکتری کامپیوتر تعداد تست بالایی را به خودش اختصاص داده بلکه این درس مهم‌ترین تاثیر را در آینده پژوهشی دانشجویان چه در ارشد و چه در دکتری و چه پس از آن نیز خواهد داشت. شما هیچ مقاله‌ی علمی را در دنیای کامپیوتر پیدا نمی‌کنید که الگوریتمی در آن ارائه نشده باشد و بنابراین برای فردی که می‌خواهد در این راه قدم بگذارد و در این راه موفق باشد بسیار مهم است که روی درس ساختمان داده و طراحی الگوریتم مسلط باشد.
درس ساختمان داده و طراحی الگوریتم ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و مباحث زیادی وجود دارند که در این دو درس مشترک هستند و می‌توان گفت که ساختمان داده پیش نیاز طراحی الگوریتم است، در واقع می‌توان گفت ما در درس ساختمان داده مفاهیم پایه‌ای و ساختار داده‌ها را فرا می‌گیریم و سپس در درس طراحی الگوریتم از این مفاهیم برای مطالعه و بررسی بسیاری از الگوریتم‌های معروف و همین طور روش‌های طراحی الگوریتم‌ها استفاده می‌کنیم.
البته توجه کنید که حتما باید در کنار فیلم ساختمان داده، فیلم نکته و تست ساختمان داده را هم تماشا کنید، دانش شما با نکته و تست کامل خواهد شد. فیلم‌ نکته و تست این درس به شدت کامل است و حدود ۴۲۲ تست در این نکته و تست حل شده است. حتما پس از پایان هر فصل طی یک الی دو هفته نکته و تست مربوط به آن فصل را تماشا کنید.

سرفصل ویدیوی ساختمان داده به شرح زیر است:
۱- بدست آوردن مرتبه زمانی شبه کدها
۲- بررسی مرتبه و رشد توابع
۳- روابط بازگشتی
۴- درخت های ساده
۵- درخت های ویژه
۶- مرتب سازی
۷- جستجو خطی و دودویی
۸- هش
۹- بررسی آرایه ها و پشته و صف

متاسفانه در اکثر دانشگاه‌های کشور چندین مشکل در ارائه این درس وجود دارد. مشکل اول این است که در دانشگاه‌ها سرفصلی که وزارت علوم برای کنکور اعلام کرده بطور کامل تدریس نمی‌شود و یا اگر درس داده شود بصورت روان و به نحوی که همه دانشجویان به سادگی متوجه شوند انجام نمی‌شود، که اتفاقا اکثر سوالات نیز از همین مباحث است. مشکل دوم این است همان مباحثی هم که تدریس می‌شود بصورت صفر تا صد و با جزییات زیاد و بصورت کنکوری تدریس نمی‌شود و بنابراین دانشجویان توانایی حل تست‌های کنکور را پیدا نمی‌کنند. آموزش دوره ساختمان داده بصورت صفر تا صد است و تمامی مطالب از ساده به سخت گفته شده‌اند و تمامی دانشجویان کشور چه آن‌هایی که حتی رشته کامپیوتر نبوده‌اند و چه دانشجویان قوی دانشگاه‌های شریف و تهران و ... می‌توانند بهره زیادی از دوره‌ی ساختمان داده ببرند.